Digitale onboarding in twee minuten in plaats van kwartier

18th december, 2019

Digitale identificatieoplossing

Compliance versus klanttevredenheid. Dit dilemma is binnenkort verleden tijd voor telecomleveranciers. Met de digitale identificatieoplossing die Future Connections samen met de Rabobank in de markt zet voor telecombedrijven zijn identificatie, IBAN-naamcheck, ondertekening van het contract én correcte verwerking in CRM-systemen binnen twee minuten geregeld, in plaats van de vijftien minuten die daar nu nog voor nodig zijn.

Het resultaat?

Optimale fraude- en foutreductie bij telecombedrijven en een prettige en snelle customer journey voor klanten.

Europese wetgeving

Met name voor telecombedrijven is deze digitale identificatieoplossing, waarbij de Rabobank samenwerkt met Future Connections, ideaal. Zij moeten namelijk voldoen aan strenge wet- en regelgeving omtrent fraudebestrijding, zeker als de nieuwe Europese anti-witwasrichtlijn AMLD5 vanaf 10 januari 2020 in werking treedt. Klanten moeten zich identificeren en dat kost zowel online als offline ongeveer een kwartier. Online haken bij elke stap klanten af en in fysieke winkels moeten documenten worden gekopieerd, wat ook een tijdrovende klus is. Bovendien is handmatige klantacceptatie foutgevoelig. Een verkeerd adres of rekeningnummer in een CRM kost tijd én geld om te herstellen. Digitale identificatie biedt een waterdichte manier om al deze obstakels binnen twee minuten weg te nemen.

Foutloze en snelle onboarding

In deze digitale identificatieoplossing komen de expertise en kracht van de Rabo eBusiness en Future Connections samen. De klant logt in op een manier die hij of zij prettig vindt. Dat kan iDin zijn, maar ook DigiD of een ander account. Ook iDin QR en iDin Ondertekenen worden, zodra ze beschikbaar zijn, in de toepassing opgenomen. Vervolgens wordt de identiteit van de klant gecheckt en kan hij of zij de overeenkomst digitaal ondertekenen en archiveren – een proces waarin de Rabobank veel kennis en ervaring heeft. Bij een zakelijk abonnement kan ook de KvK-check meteen worden uitgevoerd. Is alles akkoord? Dan worden de klantgegevens rechtstreeks geïmporteerd in de systemen van de telecomprovider, zodat de administratieve afhandeling en facturering foutloos verlopen. Future Connections heeft de branchekennis en technische expertise om deze integraties niet alleen te implementeren, maar ook te onderhouden.

Soepele customer journey telecom

Met deze oplossing worden telecombedrijven optimaal ontzorgd. Ze kunnen er immers op vertrouwen dat hun systemen altijd up-to-date zijn en dat ze volledig compliant zijn met de geldende wet- en regelgeving. Bovendien levert het telecomproviders niet alleen gemak, maar ook een grote tijdsbesparing op. Tijd die kan worden benut voor wat écht belangrijk is: kwalitatief klantcontact, serviceverlening en upselling. Een soepele customer journey, die zorgt voor tevreden klanten en een snelle onboarding. Deze positieve ervaring tijdens de onboarding betaalt zich bovendien terug in een hogere customer lifetime value.

Samenwerking Future Connections en Rabo eBusiness

Bij het implementeren van deze oplossing vullen de Rabobank en Future Connections elkaar perfect aan. De technische expertise en branchekennis op telecomgebied van Future Connections, in combinatie met de brede ervaring van Rabo eBusiness op het gebied van digitaal ondertekenen en identificeren, zorgt voor een sterke joint venture die de beste oplossing voor de telecomsector in de markt zet.